آیا برای مهاجرت به چک با ویزای کار باید مجوز دریافت کنیم؟

خانهاخبارآیا برای مهاجرت به چک با ویزای کار باید مجوز دریافت کنیم؟

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ و لیختن اشتاین برای مهاجرت کاری به جمهوری چک و کار در این کشور نیازی به مجوز کاری ندارند. از طرفی افرادی که اقامت دائم جمهوری چک را دارند نیز نیازی به دریافت این مجوز نخواهند داشت. اما متقاضیان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای کار در جمهوری چک باید ویزای کاری و مجوز کاری دریافت کنند.

مرجع رسمی ثبت درخواست مجوز کار در چک، دفتر کار جمهوری چک است. در هر کدام از شهرهای این کشور یک دفتر کار وجود دارد که برای دریافت مجوز می‌توانید به آن ها مراجعه کنید. مراحل اخذ مجوز کاری جمهوری چک حداقل ۴ ماه زمان می‌برد و مجوز صادر شده نیز برای مدت ۲ سال اعتبار دارد.

انواع ویزای کاری جمهوری چک کدامند؟

همانطور که اشاره کردیم، تمامی متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا باید مجوز کاری دریافت کنند. پس از اینکه مجوز کاری را دریافت کردید، می‌توانید برای یکی از ویزاهای کاری جمهوری چک درخواست دهید. انواع ویزای کاری در جمهوری چک به شرح زیر هستند:

کارت آبی اتحادیه اروپا

کارت آبی اتحادیه اروپا تنها برای شهروندان اتحادیه اروپا که واجد شرایط کار در جمهوری چک هستند صادر می‌شود. از دیگر شروط مهم می‌توان به ۱.۵ برابر بودن متوسط حقوق ناخالص سالانه اشاره کرد.

کارت کارمندی چک

کارت کارمندی چک برای اتباع کشورهای غیر اروپایی صادر می‌شود که داری مهارت و تخصص خاصی هستند یا تحصیلات بالایی دارند.

شرایط دریافت ویزای کاری برای مهاجرت به چک چیست؟

پس از دریافت پیشنهاد کاری یا عقد قرارداد با یک کارفرما باید مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم را آماده کنید. پس از جمع آوری مدارک و مستندات لازم، باید در موعد مقرر به سفارت چک مراجعه کرده و درخواست ویزای کاری دهید.

آدرس

دفتر ونک:خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ونک، پلاک 2475، واحد 8
ایمیل: info[at]kariran.org
تلفن تماس: 02188651486

نماد الکترونیکی

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.