معرفی سامانه

خانهمعرفی سامانه

سامانه سراسری مشاوره و اعزام نیروی کار به خارج از کشور، جذب نیروی کار ایرانی متخصص از خارج از کشور و خدمات بین المللی یک سامانه جامع در زمینه آموزش، مشاوره شغلی و اعزام نیروی کار به خارج از کشور و جذب ایرانیان متخصص خارج از کشور برای کار در سازمان ها و شرکت­های داخل کشور است. این سامانه تحت مدیریت مرکز کار ایران و مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. هسته اصلی این سامانه شامل دو مرکز مشاوره با نام‌های مرکز تخصصی مشاوره اشتغال در خارج از کشور و مرکز تخصصی مشاوره سرمایه گذاری بین المللی است. این سامانه به همت مرکز کار ایران در راستای اجرایی کردن سیاست­های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با در نظر گرفتن سند فرابخشی توسعه اشتغال و کاهش بیکاری به منظور تحقق اهداف کمی اعزام نیروی کار طی برنامه به خارج از کشور راه اندازی شده‌است.

مدل کار در این سامانه به این صورت است که موسسات مجاز و معتبر فعال در حوزه های اعزام به خارج از کشور( کاریابی های بین المللی، موسسات اعزام دانشجو و….) با ثبت نام رایگان در سامانه اقدام به ارسال و معرفی خدمات مجاز خود می نمایند. بعد از بررسی صحت و امکان سنجی عملیاتی این بسته های خدماتی، سامانه و مرکز کار ایران اقدام به معرفی بسته ها و خدمات از مجازی مجاز تبلیغاتی و اطلاع رسانی می نماید و متقاضیان علاقمند را براساس دسته بندی های صورت گرفته به موسسات عضو سامانه معرفی می نماید. بعد از عقد قرارداد متقاضی و موسسات معتبر، کارشناسان مرکز کار ایران به عنوان مشاور، در مسیر اجرای پرونده در کنار موسسات و متقاضیان قرار میگیرد. پذیرش این امر توسط متقاضی و موسسات کاملاً اختیاری می باشد.

لازم به ذکر است که سامانه فقط در زمینه معرفی خدمات موسسات عضو به صورت یکپارچه عمل می نماید و نقش مشاوره ای و نظارتی خود را صرفا در چارچوب توافق صورت گرفته با موسسات عضو سامانه و متقاضیان به انجام می رساند و به هیچ وجه این نقش جنبه عام ندارد.

همچنین یادآور می شویم که نقش سیاستگذاری و نظارت کامل بر فعالیتهای مرتبط با اعزام به خارج از کشور منحصراً در ید نهادها و وزارتخانه های مرتبط از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری، قوه قضائیه و سایر نهادهای نظارتی و امنیتی می باشد و در هیچ بخشی مرکز کار ایران و سامانه سراسری مشاوره و اعزام به خارج از کشور چنین نقشی را برای خود قائل نبوده و نخواهد بود.

به عبارت دیگر، مدل کاری این سامانه هماهنگ سازی، تشریک ظرفیتها، یکپارچه سازی، کاهش هزینه های تبلیغات و بازاریابی و ایجاد یک گروه از موسسات معتبر فعال در حیطه اعزام به خارج از کشور است که همه فعالیتها در چارچوب قوانین و مقررات جاری حاکم بر جمهوری اسلامی ایران انجام میگیرد.
ضمناً یاد آور می گردد که عدم عضویت موسسات فعال در حوزه اعزام در این سامانه به هیچ عنوان به معنی نبود یک مجوز و یا امتیاز خاصی نبوده و عضویت همه موسسات و شرکتهای معتبر در این سامانه، اختیاری و رایگان می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آدرس

دفتر ونک:خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ونک، پلاک 2475، واحد 8
ایمیل: info[at]kariran.org
تلفن تماس: 02188651486

نماد الکترونیکی

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.